Sizden Gelenler

 

subHeader_l

Konu : İnce nüanslar.
Gönderen : Esra
Tarih : 7/10/2017 8:18:19 PM


.


Saygılar sunarım Hocam ;


İnşaallah sağlıgınız, sıhhatiniz iyidir. Müsaadenizle yine bir sorum olacak.



Kur'an-ı Kerim'de,Tevbe suresi 37. ayette; "...Zaten ALLAH HAKKI tanımaktan kaçınan insanları doğru yola yöneltmez." buyurulmuş.


Benim çok sık yaptığım dualardan biri olan, İsra suresinin 80-81'inci ayetlerinde ise; "Ve dua ederken de ki : 'Ey RABBİM,girişeceğim her işe doğruluk ve içtenlik üzere girmemi; bırakacağım her işten de doğruluk ve içtenlik göstererek çıkmamı sağla; ve bana katından destekleyici bir güç; bir kanıt bahşet!


Ve de ki: 'HAK geldi batıl yıkılıp gitti. Batıl, yok olmaya zaten mahkumdu.' "


Yunus Emre Hazretlerinin şiirlerini okurken farkettim, iş ve oluş anlatılırken genelde "Hak" lafzı; istek, talep durumunda "Rabb" lafzı; yalvarma,yakarma ve tabiri caiz ise elin uzanamayacağı bir şeyi ifade etmek anlamına gelen durumlarda "Allah" lafzı kullanılmış.


Mesela ;


"Baştan ayağa değin HAK'tır ki seni tutmuş


HAK'tan ayrı ne vardır, kalman güman içinde"



Ve ;


"Nitekim ben beni bildim,


Yakın bil kim HAKK'ı buldum."


Bu mısralarda sanki;"HAK geldi batıl zail oldu",ayet-i kerimesinde ki manayı dile getiriyor gibi.


Hocam,"Hak", "Rabb" ve "Allah" lafızları ne anlama geliyor? Kademe kademe bir durumu mu teşkil ediyorlar?


Ve, biz "Hak" kavramı içimizden zuhur etmeden, hiç bir şeyi, (hakiki özü itibarıyla) kavrayıp bilemez miyiz?


Hürmetle ellerinizden öperim.


--------------------------------------------------------------------------------


Sayın Sabri Tandoğan Efendi Hz'nin cevaben yazdıkları :


Sayın Esra Hanım,


Kıymetli yavrum, söylediğin lafızların hepsi Cenab-ı Hakkın ayrı tezahürleridir. Duruma göre biri veya öbürü kullanılır. Sizin verdiğiniz misalde olduğu gibi “Hak geldi, batıl zail oldu” Ayet-i Kerimesinde başka bir sıfat kullanamayız. Burada Allah’ın adaleti, hakkaniyeti ve ilahi ölçüler bize duyuruluyor. Rab, Allah’ın terbiye edici, eğitici, yetiştirici yönüne işaret eder. Dikkat ederseniz Rab, mürebbi, terbiye kelimeleri arasında ortak noktalar bulursunuz. Allah lafzında her şeyi kuşatıcı, yaratan kavramı vardır. Bunların özel kullanılma durumlarına göre o andaki mana zahir olur. Kıymetli yavrum, kısaca olayın izahatı budur. Yalnız, bazı durumlar var ki onlar akılla anlamanın dışında ancak gönülle sezilebilir, hissedilebilir. Muayyen bir temizlik derecesine ulaşan insanlar için yepyeni duyarlıklar verilir. Onlar bu duyarlık içinde başkalarının göremediğini görür, sezemediğini sezerler. Mesela, gönül kelimesi yalnız Türkçe’de vardır. Dünyanın hiçbir dilinde gönül kelimesinin karşılığı yoktur. Bunun sebebini bir düşün bakalım. Göreceksin ki bu düşüncen sana büyük fetihler getirecek. Hayırlısı...


Selam, sevgi ve saygı ile.


Sabri Tandoğan
Onun ve Hakka Göçen Ailesinin Aziz Ruhlarına Fatihalarla.

...::Bu yazıyı arkadaşına gönder::...

Geri Dön

 

[Ana Sayfa] [Sabri Tandoğan] [Kitapları] [Yazıları] [Röportajları] [Resim Albümü] [Sizden Gelenler] [Dosya Arşivi] [Arama] [İletişim]